Dzieci 8 - 14 lat

 

1. Komputerowa Grafika 3D - Poziom I 

Kurs wprowadza dzieci i młodzież do świata grafiki 3D i animacji 3D, otwierając perspektywy w wielu przestrzeniach takich jak:

  • gry komputerowe

  • filmy i animacje 3D

  • efekty specjalne

  • skany 3D

  • projektowanie i prototypowanie

 Zajęcia inspirują do twórczego spędzenia czasu przed komputerem, rozwijają zdolności kreacji w przestrzeni 3D.

 

Praca ze skanerem i drukarką 3D, likwiduje bariery dla realizacji naszych pomysłów, otwiera całkiem nowe perspektywy wyrazu artystycznego.

W trakcie zajęć korzystamy z profesjonalnego oprogramowania – tego samego, z którego korzystają największe studia grafiki i animacji na świecie.

Zaraz po poznaniu podstaw obsługi programu przechodzimy do tworzenia wirtualnych modeli 3D. Kolejnym krokiem jest modelowanie obiektów zaczerpniętych ze świata rzeczywistego przy wykorzystaniu zdjęć referencyjnych lub skanów 3D. 

Drukarka 3D pozwala na przeniesienie naszych obiektów do świata rzeczywistego.

Przygotowane przez nas modele możemy wykorzystać do tworzenia gier komputerowych, animacji i filmów, reklam lub sprzedać na dedykowanych do tego celu portalach.

Kolejnym elementem jest wprawienie obiektów w ruch i utworzenie pierwszych animacji.

Następnie poznajemy podstawy shading'u i rendering'u aby wykonane przez nas modele wyglądały profesjonalnie. Dbamy przy tym o materiały z jakich są wykonane, np. kolor, połyskliwość, metaliczność, przezroczystość, etc.

Kolejnym elementem jest umiejętność pracy ze światłem. Z pomocą przychodzi nam profesjonalne oświetlenie studyjne oraz sprzęt fotograficzny. Zdobytą wiedzę dotyczącą światła przenosimy następnie do naszych scen komputerowych i tam ustawiamy światło i jego parametry.

Szczegółowy program zajęć:

  • Czym jest grafika i animacja 3D? Gdzie jest wykorzystywana?

  • Jak gry komputerowe wykorzystują grafikę?

  • Podstawy poruszania się w programach do tworzenia i edycji grafiki 3D (interface użytkownika, nawigacja  viewports, etc.).

  • Konstruowanie trójwymiarowych brył geometrycznych (obiekty typu POLY  i NURBS).

  • Przemieszczanie, rotacja i skalowanie obiektów 3D.

  • Tworzenie pierwszych, własnych obiektów w świecie 3D i zarządzanie nimi.

  • Modelowanie obiektów ze świata rzeczywistego w przestrzeni 3D.

  • Druk 3D. Przygotowanie modeli do druku i wydruk własnych modeli.

  • Praca z ręcznym skanerem 3D.

  • Tworzenie własnych scenografii w świecie 3D.

  • Wprawienie obiektów w ruch i nagrywanie ruchu (animacja 3D). Narzędzia do animacji 3D.

  • Rys historyczny animacji, podobieństwa i różnice animacji 3D i animacji klasycznej (w oparciu o bajki polskie i zagraniczne).

  • Zasady animacji Walta Disney'a i wykorzystanie ich w animacji 3D.

  • Zasady pracy ze światłem i cieniem. Budowanie oświetlenia w świecie rzeczywistym przy użyciu profesjonalnego sprzętu fotograficznego (aparaty, ekrany, oświetlenie, etc.).

  • Oświetlanie scen 3D. Praca ze światłem w programach 3D – w oparciu o poznane zasady ze świata rzeczywistego.

  • Nadawanie obiektom materiałów o różnych właściwościach. Kolory, struktura powierzchni, metaliczność, przezroczystość, etc.

  • Wykonanie własnej pracy końcowej.

 

2. Komputerowa Grafika 3D - Poziom II 

Kurs jest rozszerzeniem poziomu I.

Uczestniczy dodatkowo poznają podstawy tworzenia gier komputerowych.

Stworzone obiekty, modele i elementy mogą być teraz wykorzystywane do tworzenia gier lub animacji.

W czasie tego kursy uczestnicy nauczą się jak tworzyć mapowanie UV tak aby swoje modele pokryć teksturami.

Dodatkowo kursanci poznają podstawy tworzenia efektów specjalnych takich jak np.:

  • wybuchy,

  • symulacja dymu,

  • symulacja ognia,

  • symulacja wody / cieczy,

  • symulacja tkanin,

  • tworzenie i symulacja włosów,

  • tworzenie i symulacja futra,

  • destrukcja,

  • tworzenie i symulacja lin, łańcuchów, etc.

Aby umożliwić poruszanie się postaci, uczestnicy będą tworzyć szkielety i kontrolery postaci ("rigging") i podpinać je do geometrii postaci (skinning).

Fani animacji będą mogli ożywić postać wprowadzając ją w ruch. Będą szlifować warsztat animacyjny wykonując zestaw ćwiczeń animacyjnych. Dodatkowo opanują umiejętności profesjonalnej pracy z kamerą w 3D tak, by budować atrakcyjne dla widza ujęcia.

Szczegółowy program zajęć:

  • Poszerzenie wiedzy z "Poziomu I" oraz dodatkowo:

  • Praca z teksturami, mapowanie UV.

  • Podstawy Tworzenia gier w Unreal Engine.

  • Podstawy symulacji fizycznych: ogień i dym.

  • Podstawy symulacji cieczy/wody.

  • Podstawy symulacji tkanin, ubrań.

  • Animacja postaci – podstawy.

  • Profesjonalna animacja kamery w przestrzeni 3D.

  • „Skinnowanie” (łączenie szkieletów i geometrii postaci).

  • Zaawansowane metody oświetlania - praca z mapami HDRI.

  • Wykonanie pracy końcowej.

  • Kurs zakończony certyfikatem - poziom II.

 

2. Komputerowa Grafika 3D - Poziom III 

Kurs jest rozszerzeniem poziomu II.

Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat bardziej zaawansowanych narzędzi i metod tworzenia gier komputerowych, animacji, filmów i efektów specjalnych.

Poznają jak wygląda cały proces produkcji filmu animowanego i gry.

Zgłębią systemy tworzenia mięśni, systemy animacji twarzy i mimiki.

Elementem kursu jest tworzenie realistycznej postaci.

Kursanci otrzymają dawkę sugestii jak tworzyć własne portfolio.

Szczegółowy program zajęć:

  • Proces produkcji: gra, film animowany, efekty specjalne.

  • Tworzenie postaci w oparciu o „base mesh modeling”.

  • Modele postaci - ,,detail sculpting”.

  • Modele postaci - „texturing”.

  • Tworzenie systemów mięśni.

  • Systemy animacji twarzy i mimiki.

  • Podstawy skryptowania (PYTHON, MEL).

  • Zaawansowane użycie Node Editor'a.

  •  Zagadnienia związane z kreacją własnego portfolio. 

  • Wykonanie pracy końcowej.

  • Kurs zakończony certyfikatem - poziom II.

LINKS
ABOUT
SOCIAL

office@neuroncube.com

Tel: +48 513 997 026

Izabela, ul. Dębów 34

Warszawa, ul. Złota 59

  • Sketch_fab_246x0w
  • Facebook Social Ikona
0

Neuron Cube. Powered by Wowshot Studio Jan Barcicki